Sambung belajar atau tidak?

 



Saya sambung degree sebab Ayah saya nak setiap anaknya ada segulung Ijazah. Saya buat keputusan untuk buat dia rasa bangga. Tapi dalam masa yang sama saya ada perasaan tak nak sambung. Nak tahu tak? sebenarnya saya pernah rasa nak berhenti belajar. Sebab saya takut tak dapat nak meneruskan sesi pembelajaran secara atas talian ini dengan baik. Belajar atas talian ni susah, buat grouping assignment lagi susah. Saya rasa macam saya buat semua ni untuk apa? adakah ini betul-betul menjamin masa depan saya? terus dapat kerja tetap? apa yang boleh menjamin masa depan saya? Saya selalu bertanyakan soalan-soalan ini pada diri saya. Sebab bila saya mula rasa down, semua persoalan keluar. Saya sendiri tak mampu nak buat keputusan. Sebab saya memikirkan kedua ibu bapa saya. Saya cuma ikut je. Mungkin orang lain tak nampak masalah saya, sebab saya seorang yang tak suka tunjuk kesedihan, tapi sampai bila? Saya juga memerlukan rakan untuk sentiasa beri sokongan untuk saya teruskan semangat saya menghabiskan waktu ijazah. Semoga niat saya betul dan saya akan cuba belajar dengan hati yang gembira. InsyaAllah. 


Tengok video motivasi dibawah yang sentiasa bagi saya kekuatan baru:



6 comments:

Sambung belajar atau tidak?

  Saya sambung degree sebab Ayah saya nak setiap anaknya ada segulung Ijazah. Saya buat keputusan untuk buat dia rasa bangga. Tapi dalam mas...